понеділок, 30 березня 2020 р.

Українська мова . 8 клас 30.03.2020


 Тема : Розділові знаки при звертанні . Поняття про вокативні речення .
 1. Запишіть і запам'ятайте . Звертання на письмі виділяють комами або знаком оклику ( залежно від інтонації ) на початку речення і комами з двох боків у середині речення . Якщо звертання стоїть наприкінці речення , то кому ставлять перед ним : Дивна людино ! Я ж маю крила ! Зіроньки ясні небо покрили , вийди, дівчино , серденько миле . Звертання виділяють комами разом зі словами , що належать до них . І тебе загнали , мій друже єдиний , мій Якове добрий ! 
2. Виконати вправу у підручнику 356 , 359 . 
3. Звертання не є членами речення . У реченнях зі звертанням особові займенники ти і ви є підметом : Моя ти доле молодая , не покидай мене . Ти - підмет . 
4. Вокативні речення - це такі речення , які складаються зі звертання , що передає якісь почуття : добір, радість , незадоволення , обурення , заборону , оклик . Особливу роль у вокативних реченнях відіграє інтонація . Наприклад : А хто тобі, Власе , дозволив тут рибу вудить ? ( заборона ) . Здрастуйте , свахо , спасибі , що завітали ! ( радість ) . Тетяно , роби так , як велять . ( наказ ) .

Немає коментарів:

Дописати коментар